Feit 1:
Een SEO-tekst is pas effectief als je een doel stelt. Wat wil je dat bezoekers doen als ze op
je site zijn? Staar je niet blind op het aantal zoekopdrachten of bezoekers, maar begin bij het stellen van doelen. Als ik een SEO tekst schrijf ….. dan wil ik…..
Feit 2:
Meer klanten? Dan moet je op de juiste tijd en op de juiste plek staan. Stel, je moet smoothies verkopen. Waar ga je dan staan? Op CS Amsterdam, een gezondheidsbeurs of de weekmarkt? Je denkt wellicht: ik ga naar CS Amsterdam, lekker veel mensen. Je bent niet de enige. We kiezen vaak we de plek die de meeste bezoekers trekt. Maar daar zijn ook je concurrenten. Waarom niet op een plek waar je niet één van de velen bent? Maar waar je wel de juiste klanten treft? Ook op internet zijn er altijd wel gaatjes te vinden. Plekken waar jouw kraam misschien minder voorbijgangers krijgt, maar wel net zoveel klanten.
Feit 3:
Schrijf niet voor Google, maar voor je klanten. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Je bezoekers zitten niet te wachten op onpersoonlijke en gekunstelde teksten waarin je los gaat met zoekwoorden. Nee, zij willen gewoon een goed verhaal. Eentje waardoor ze een goed gevoel bij jou krijgen.