Wij Nederlanders staan er om bekend direct te zijn. We winden er geen doekjes om en zeggen wat we denken en vinden. Totdat we een verhaal op papier moeten zetten; dan schieten veel mensen opeens in de hoe-zeg-ik-met-zoveel-mogelijk-woorden-zo-min-mogelijk stand.
Mooi voorbeeld (gelezen op een site van een kozijnenleverancier):
Door de perfecte samenwerking met onze leveranciers zijn wij in staat u naar volle tevredenheid van dienst te zijn, mede door de service en aftersales.
Zouden de verkopers dit ook zo zeggen als ze met de klant in de showroom staan? Zeer waarschijnlijk niet. Nee, dan vertellen ze hun klant waarschijnlijk zoiets als:
‘We werken nauw samen met onze leveranciers. En daardoor kunnen we u precies leveren wat u wilt. En zijn de kozijnen eenmaal geplaatst, dan komen we nog een keer langs om te kijken of alles naar wens is. Service van het huis’.
Dit laatste kun je prima op je website of in je brochure zetten. Niets mis mee. Sterker nog, het is duidelijker voor je bezoekers en het leest veel prettiger. Gewoon doen dus!