Ben jij goed bezig met Twitter?

Hoe weet je of je goed bezig bent op Twitter en Facebook? Om daar achter te komen een paar handige tips.

Twitter
1. Scan je laatste 50 tweets.
Zie je geen enkele @symbolen, dan ben je fout bezig. Twitter is about being social!

2.  Wat voor links heb je gedeeld?
Leiden ze allemaal naar dezelfde website? Fout, je bent te commercieel bezig. Deel meer nuttige informatie en tips die waardevol zijn voor je volgers.

3. Geen reactie op je tweets?
Blijkbaar ben je niet top of mind. Reageer op andere tweets, feliciteer anderen, beantwoord hun vragen en geef tips. Dan komen de reacties op jouw tweets vanzelf.

Facebook
4. Bekijk de reacties op je bedrijfspagina
Ben jijzelf diegene die de meeste comments geeft? Nee, zorg dan dat je het wordt. Je moet communiceren met je publiek.

5. Scan je updates
Gaan ze alleen maar over hoe goed je verkoop wel niet gaat of je successen? Stop ermee. Zorg voor afwisseling en berichten die je publiek echt interesseren.

6. Reageert er iemand op je updates?
Je updates moeten kort en leuk zijn én interessant genoeg voor je publiek om met anderen te delen. Dus kruip in de huid van je publiek en ga aan de slag!

Deze tips zijn gebaseerd op het artikel ‘6 warning signs that you’re doing social media wrong (PR Daily 7 mei 2012).

 

This entry was posted in Communicatie, Public Relations, Social media, Websites. Bookmark the permalink.