Hoe schrijf je een aantrekkelijk online profiel?
Wie ben je? Wat doe je? Dat omschrijf je in je online profiel van bijvoorbeeld Linkedin, Facebook of Twitter. Maar hoe schrijf je een duidelijk en herkenbaar profiel? Wat zeg je wel en wat juist niet? Drie tips die je helpen een aantrekkelijk zakelijk online profiel te schrijven.
1. Persoonlijke touch
Mensen doen zaken met mensen. Schrijf daarom ook vanuit je ‘ik’. Ga niet opeens heel zakelijk schrijven, ‘deftige’ woorden of vakjargon gebruiken, maar probeer te schrijven alsof je het iemand vertelt.
2. Rode draad
Gebruik je zakelijk meerdere social media? Zorg dan dat er een rode draad zit in je verhaal. Stem dus je profielen op elkaar af.
3. Schrijf herkenbaar
Er zijn talloze coaches, trainers en accountmanagers op internet te vinden, om maar een voorbeeld te noemen. Maar wat maakt jou anders? Wat is je expertise? Met welke problematiek kunnen mensen bij jou terecht? Heb je een speciale doelgroep? Wat kun je betekenen voor anderen? Door dit te beschrijven maak je je verhaal interessanter dan alleen het vermelden van je functie.