Maak nieuws leuk!

Wat is dat toch met persberichten? Regelmatig krijg ik de vraag of ik een persbericht wil nakijken. Vaak berichten die ‘even snel in elkaar geflanst zijn’. Niet aardig om zo te zeggen, maar het slaat wel de spijker op de kop. Een schone taak voor mij dus. En eigenlijk ook een hele dankbare taak. Want over de resultaten is men altijd erg enthousiast en belangrijker; in de meeste gevallen komt het ook nog in de krant.

Plaatjes kijken
Waar ik zelf wel van te spreken ben, is de infographic. Je persbericht uitbeelden in een plaatje. Zeker weten dat de redactie er naar kijkt! Bovendien blijft de informatie je ook veel beter bij. Alleen niet ieder bericht is er geschikt voor. Een voorbeeld van een leuke en interessante infographic? Kijk dan deze over ‘hoe leeftijdsgroepen online communiceren‘. En zeg nu eerlijk. Zoiets is toch leuker dan een lange tekst die je moet doorlezen?

Nieuws voor iedereen?
Heb je nieuws dat eigenlijk iedereen moet weten? Iets wat je op je site wilt hebben of in de media? Vertel het mij, dan maken we er een mooi bericht van.

 

 

 

 

 

 

 

This entry was posted in Public Relations. Bookmark the permalink.