Legendarische tips voor het schrijven van webteksten

Iedere generatie copywriters is hetzelfde. We denken dat schrijven veranderd is, proberen opnieuw het wiel uit te vinden en struinen het web af voor de beste en nieuwste tips.

tips voor schrijven van webteksten

tips voor schrijven van webteksten

En ja, we lijken minder tijd te nemen om te lezen, we krijgen nu veel meer informatie op ons af maar wat niet is veranderd zijn onze basisbehoeften. De behoeften om ergens bij te horen, geliefd te zijn en geen angst en pijn te hebben. En precies daarom gelden die ‘gouwe ouwe’- tips nog steeds. Schrijven is niets anders van marketing, verkoop en psychologie.

De 5 tips van legendarische copywriters:

1. Vertel lezers waarom zij jouw product nodig hebben
“The most frequent reason for unsuccessful advertising is advertisers who are so full of their own accomplishments (the world’s best seed!) that they forget to tell us why we should buy (the world’s best lawn!).” -John Caples.
Niemand is geïnteresseerd in jouw product, ze willen weten wat zij er aan hebben.

2. Luister
“The greatest asset after hard work is the ability to listen. You have to listen to several different layers out there in order to be successful. You have to listen first of all to the person who has whatever you’ve got, the problem you’re going to try and solve. You have to know that person so well that you can sound like him.” -Eugene Schwartz
Ken je (potentiële) klanten, wat willen ze en wat willen ze horen?

3. Schrijf eenvoudig, helder en overtuigend
Many think of advertising as ad-writing. Literary qualifications have no more to do with it than oratory has with salesmanship. One must be able to express himself briefly, clearly and convincingly, just as a salesman must.” -Claude C.
Hopkins

4. Schrijf met enthousiasme
“Whenever you can, make the product itself the hero of your advertising. If you think the product too dull, I have news for you: there are no dull products, only dull writers. I never assign a product to a writer unless I know that he is personally interested in it. Every time I have written a bad campaign, it has been because the product did not interest me.” -David Ogilvy
Een goede tekst zit vol interessante details. Verdiep je in het product. En word je zelf niet enthousiast, vind iemand die wel enthousiast kan vertellen en vertaal zijn woorden.

5. Vraag om actie
“Now, to get action you’ve got to ask for it. Perhaps you remember the story
about Henry Ford, Sr., talking with an old crony who suddenly asked him, ‘Henry,
why don’t you ever buy any bolts from me?’ ‘Heck, Joe,’ Mr. Ford replied, ‘you
never asked me!'” -Victor Schwab
Bedenk voordat je gaat schrijven wat je van je lezer wil. Schrijf vervolgens naar dit doel toe.

(bron: PR Daily)

This entry was posted in Blog, Communicatie, Copywriting, SEO, Taal & tekst, Websites and tagged , , , , . Bookmark the permalink.