Tips voor pakkende koppen

Hoe pak je nu de aandacht van je lezer? In je mailing, blog, op je website et cetera. Daarvoor een paar gouden formules die je voor alle onderwerpen kunt gebruiken.

1. Wil jij ook…?
Beginnen met ‘wil jij ook…’ is een klassieke social-proof strategie dat impliceert dat jij ook iets wilt. Voorbeeld:
Wil jij ook een goed betaalde baan?
Wil jij ook meer plezier en minder stress op vakantie?

2. Het geheim van…
Het geheim van een succesvolle blogger.
Het geheim van gevonden worden op Google.

3. Zes tips…
Door gebruik van ‘tips’ geef je de lezer gratis voordelen.
Zes tips om te besparen op je energierekening.
TienĀ tips om sneller te lezen.

4. Nooit meer…
Deze kop impliceert een oplossing voor eenĀ probleem waar je lezer vanaf wil.
Nooit meer vlekken op je tapijt…
Nooit meer rode ogen op de foto…

5. …net als…
Spreek net zo vloeiend Spaans als …
Word net zo succesvol als…

6. Wat je moet weten over…
Hiermee wek je nieuwsgierigheid en maak je het voor je lezer als en uitdaging.
Wat je moet weten over Google.
Wat je moet weten over succesvol ondernemen.

(bron: PR Daily)

 

This entry was posted in Blog, Communicatie, E-mailings, Social media, Taal & tekst, Websites. Bookmark the permalink.