Wat vinden mensen nu echt irritant op social media? De top 5

Waar irriteren mensen zich nu het meeste aan bij berichten op social media? Het is onderzocht onder ruim 1000 consumenten. En dat heeft een verrassende nummer 1 opgeleverd.

1. Taalfouten (42,5%)
2. Te commerciële berichten (24,9%)
3. Te vaak een bericht plaatsen (12,5%)
4. Proberen leuk te zijn (12,5%)
5. Te weinig berichten plaatsen (7,2%)

Een verrassende nummer 1 dus: Taalfouten. De meeste mensen denken namelijk dat correct taalgebruik op Twitter, Facebook en ander social media niet zo belangrijk is. Of in ieder geval dat men zich daar niet aan stoort. Wel dus, blijkt nu.

Tip: let ook bij berichten op social media goed op je taalgebruik. Daarmee doe je je volgers (en dus -potentiële- klanten) een groot plezier!

taalfouten

bron: PR Daily

This entry was posted in Blog, e-mail, Social media, Spelling, Taal & tekst, Websites and tagged , , , , . Bookmark the permalink.