Je hebt een pracht product of service. Daar ben jij helemaal van overtuigd. Nu alleen je klanten nog. Maar hoe verwoord je dat in begrijpelijke en overtuigende tekst? Hierbij een paar tips om je klant te overtuigen.
1. Stel jezelf altijd de vraag: ‘Wat heb ik hieraan?’ Je klant doet namelijk precies hetzelfde.
2. Vertel daarom niet over wat je product of dienst allemaal kan of biedt, maar vertel je klant wat de voordelen zijn. Het is heel mooi dat een koelkast 116 liter inhoud heeft en een energieverbruik van 0.43 kwh/24 uur. Ja, en? Zal je klant zich meteen afvragen.
3. Ga er niet vanuit dat je klant zelf de voordelen bedenkt. Hij kan het wel, maar doet dat niet. Vertel hem daarom expliciet de voordelen.
Heb je je tekst geschreven met deze drie tips in je achterhoofd? Lees het dan nog eens goed door en sta stil bij ieder genoemd voordeel of argument. Ben je overtuigd of denk je zelf nog steeds ‘Ja, en?’ In het laatste geval is je argument nog niet overtuigend genoeg en kan het dus beter.