De flop 3

Het jaar 2014 ligt in volle glorie voor ons. De goede voornemens zijn nog vers. Tijd voor het nieuwjaarslijstje. Nee, geen top 3 maar een flop 3.Want van je fouten leer je immers het meest.

Op nummer 3: kunnen, zullen, worden, zijn….

Hulpwerkwoorden: ze maken je verhaal vaak alleen maar onnodig lang en traag. Tijd voor actie!

Onze contactgegevens vind je bovenstaand. Daar word je niet echt warm of koud van. Wel?

Wat dacht je van: Bel ons vandaag nog (0548) 123 123. Dat klinkt al veel beter, toch?
Laat je klant in actie komen en help ‘m een handje.

Op nummer 2: omdat, want …

Pakt de zilveren medaille: omdat, want…

Kies voor product A. Want het werkt.
Kies voor product B omdat het werkt.

Voel je het verschil? Omdat’ is veel overtuigender dan ‘want’. Het woord ‘want’ zorgt voor een kleine vertraging tijdens het lezen. Ons brein geeft ons een waarschuwing dat het om een mening gaat. Het is net als met zogenaamde ‘blijmakertjes‘, positieve woorden als gratis en krijgen.

Daarom: omdat, omdat…

  En op nummer 1: Wollige taal

Ook dit jaar op nummer één: Wollige taal
Waarom veel mensen opeens in de formele modus schieten als ze schrijven, is mij nog steeds niet duidelijk. Schrijf zoals je het vertelt. Duidelijk, helder en to the point.

 

 

This entry was posted in Algemeen, Communicatie, E-mailings, Taal & tekst, Websites and tagged , , . Bookmark the permalink.