Jaarverslagen die het lezen waard zijn!

Het jaarverslag anno nu heeft een belangrijke PR-functie. Ellenlange verhalen over prestaties, talloze tabellen met cijfers en droge statistieken? Dat is passé. Het jaarverslag anno nu gaat digitaal en interactief!

online_jaarverslagVijf redenen voor een online jaarverslag

1. Brengt informatie tot leven
In een online jaarverslag gaat het om de juiste mix tussen beeld en tekst. Cijfers worden fraai vormgegeven en interactief gemaakt en tekst wordt afgewisseld met korte filmpjes.

2. Meten is weten
Belangrijk voordeel van digitaal is dat elk onderdeel meetbaar is. Welke pagina’s worden het best bekeken? Welk filmpje wordt gedownload? Dat geeft je indirect feedback van je lezer.

3. Informatie scheiden
Niet iedereen is geïnteresseerd in cijfers. Een online jaarverslag geeft de mogelijkheid financiële informatie te scheiden van sociale informatie. De lezer kan zelf kiezen wat hij wil lezen.

4. Voor iedereen toegankelijk
Tablet, smartphone of pc? Een online jaarverslag is altijd en voor iedereen toegankelijk. Bovendien is het eenvoudig te delen via social media. En dus bereik je zo een nog groter publiek.

5. Persoonlijk
Als je je jaarverslag personaliseert, is de kans nog groter dat de ontvanger het opent en leest. Mensen kun je op de cover bijvoorbeeld aanspreken met hun naam.

Inspirerende voorbeelden vind je op: 
digitalejaarverslagen.nl
online-jaarverslag.com
online-magazine.nl

 

 

This entry was posted in Communicatie, Creativiteit, Ontwerp and tagged , , . Bookmark the permalink.